söndag 4 augusti 2013

Fjärde veckan

Fjärde veckan
Var sugen på en sjö som inte ligger mer än 30-40 minuters vandring bort, det svåra var inte att gå dit utan att hitta en plats där man kunde slå upp tältet. Tog nog en tjugo minuter innan jag hittade en plats som verkade skaplig nog. Efter allt var klart med tält och allt som tillhör det så började jag fiska ganska sent på kvällen, vaken kom närmare land desto mörkare det blev. Lyckades att få till två hugg men inget som ville fastna, var svårt att se för det var nästan svart ute. När jag skulle lägga mig hade ett par hundra nattsländor slagit läger på min tröja och tält, såg häftigt ut. Vaknade ganska tidigt på morgonen av att det var 200 grader i tältet, hjälpte inte ens att ha det helt öppet. Var vindstilla och sol så det var bara att gå upp och käka frukost och sedan börja fiska. Vaken var mycket längre ut än jag kunde kasta men några vak några hundra meter bort var ganska nära land. Väl framme där så fiskade jag ett par timmar utan minsta petning på någon av de flugorna jag testade, körde även med sjunklina på ena spöt men det spelade ingen roll.

Kanonfin sjö och det simmar säkert jättefina rödingar och öringar där men inget jag fick se den här turen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar