lördag 14 september 2013

Tänndalen

Då var man uppe igen, har sovit i Rogen mellan Torsdag och Fredag. Var vid en känd harrsjö men det var riktigt segt, hörde bara att det kommit upp nån enstaka harr. Fiskade runt alla djuphålor som sjön har men det var totalt dött, kändes som det inte fanns någon fisk. Såg en stor gädda som stod vid en kant och lurade, uppskattningsvis 5-6kg kanske mer.

Testade även en annan sjö som ligger i närheten men var lika dött där, väldigt stor skillnad ska vara att fiska nu jämfört med sommaren då det inte vakar nåt. Vaknade vid tretiden på natten av att det blåste full storm och att ena sidan av tältet piskade mot mig. Låg någon timme och försökte sova men var tvungen att gå ut mitt i natten och lägga stenar på ena sidan av tältet så det slutade låta så.

Idag lördag så gick jag till en sjö jag har sneglat på ett tag, var 3-4km att gå. Tog ca en timme att vandra dit, var mest uppför så det kändes av när man kom fram. Väl vid sjön testade jag runt på olika ställen men inte ett känn, träffade ett gäng killar som var vid vindskyddet på andra sidan sjön. De bjöd på whiskey och så snackade vi lite skit, trevliga killar. De hade heller inte kännt nåt, så de bestämde att testa en annan sjö. Vet inte hur det gick för dem men för mig så gick det till slut bra då en fin öring högg.

På kvällen när jag satt och grillade så fick jag besök av ett par älgar, fick med en del på kamera.
La upp det på youtube för den som vill se: Älgar Tänndalen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar