torsdag 21 juli 2016

Fiske 21 Juli

Var ute igår med båten men det var så gott som stendött, tog en tur idag och då gick det bättre. Idag fick jag ett hugg efter 4 timmars dötid.. Ser hur det drog till som fan i spöt och hur en öring längre bakom båten flyger upp ur luften och landar i ett plask och börjar rusa iväg! Var den längsta tiden jag har drillat en fisk här uppe, tog lång tid innan jag ens fick skymta fisken. Jag ser öringen i det klara vattnet när den närmar sig båten då ser jag att den sitter bara i en krok. Så fort jag får in öringen efter flera dramatiska rusningar så lossnar vobbler i håven. Kollade trekroken och ena kroken var nästan rätad. Öringen vägde 4 kg och är den största jag har tagit hittills här.




3 kommentarer:

  1. Shit vilken fisk! Vi är här uppe nu köpte bara funäspasset, vi tog 3 gäddor och en öring första dagen, sen har det varit dött dessvärre! Såg även era bilder på fiskedraget nere i byn haha :-)

    SvaraRadera
  2. Tjena! Okey var det nån storlek på fiskarna då? Vart har ni fiskat? Ja fint då har han fått upp dem 😊

    SvaraRadera
  3. Tyvärr var alla rätt små, vi har bara varit i funäsdalssjön för att ha tillgång till roddbåtarna, verkar dock vars segfiskat där nu:(

    SvaraRadera